Wij zijn blij dat we jullie via onze website, onze opendeurdag of onze individuele rondleidingen mochten verwelkomen op onze school.
Zoals jullie gezien hebben, heeft onze school vijf krachtige pijlers waar we sterk op inzetten: Art & Design, Business, Engineering, People en Sports. De rode draad die echter door al deze pijlers loopt, is die van IT en innovatie.
Onze school gelooft in een digitale toekomst, en daarom zetten wij ons dagelijks in om van elke leerling een wereldburger te maken met ook de IT-skills voor vandaag en morgen.
Hoe doen we dit?
Onze school kiest ervoor om alle leerlingen van alle jaren en binnen alle richtingen met een eigen toestel aan de slag te laten gaan.
De laptop of Chromebook wordt dagelijks naar school meegebracht en actief ingezet tijdens de lessen, maar kan ook helpen om thuis of op afstand lessen te volgen, lessen voor te bereiden, of taken en toetsen te maken.
Om elke leerling op een gelijkaardige manier te laten werken met onze digitale mogelijkheden, kiezen we er als school ook voor om dat type toestel reeds vast te leggen. In totaal hebben we gekozen voor een Chromebook en twee types laptop, afhankelijk van de studierichting.
In totaal hebben we de keuze gemaakt voor een Chromebook en twee types laptops. Welk toestel van de drie je exact nodig hebt, toont de afbeelding hiernaast.
Het merendeel van de leerlingen zal van start gaan met een Chromebook. Vanaf het derde middelbaar is voor enkele specifieke richtingen een laptop met welbepaalde specificaties nodig. Alle drie de toestellen kunnen via onze webshop gekocht of gehuurd worden.
Je mag een andere Chromebook dan de voorgestelde Chromebook kopen of huren bij een winkel naar keuze, zolang het effectief over een Chromebook (geen laptop of tablet) gaat. In de richtingen waar we kiezen voor een Chromebook (zoals de volledige eerste graad, People- en Sport-pijler) is het werken met een Chromebook dus verplicht.
Je mag een andere laptop dan de voorgestelde laptop kopen of huren bij een winkel naar keuze, zolang het over een gelijkaardige Windows-laptop (geen Mac) gaat die minstens even performant is als het voorgestelde toestel. In de richtingen waar we kiezen voor een laptop (zoals vanaf het derde middelbaar Art&Design) is het werken met een laptop dus verplicht.
Wat betekent dit voor jou?
Zodra jouw inschrijving in onze school voltooid is, kan je een toestel voor jouw zoon/dochter kopen of huren.
Om de beste service te garanderen, gaan wij als school met een partner in zee: The Rent Company. Deze partner staat in voor de webshop, waar je de keuze zal kunnen maken om een toestel te huren of aan te kopen en hoeveel maanden service je daarbij wenst.
Wanneer het toestel niet helemaal naar behoren werkt, kan je dankzij dit servicepakket een controle of reparatie laten uitvoeren bij onze laptopbalie op school. In de tussentijd wordt ook een vervangtoestel aangeboden, zodat jouw zoon/dochter meteen verder kan met de les.
Zowel onze partner als onze laptopbalie op school kan/mag enkel service (zoals een vervangtoestel) en garantie bieden voor toestellen die van een servicepakket voorzien zijn!
Wie dus voor een eigen toestel via een winkel naar keuze kiest, zal zelf moeten instaan voor herstelling/vervanging bij (technische) problemen en de garantie dat de leerling de (digitale) lessen kan blijven volgen.
Bestellen & leveren
Via de knoppen hiernaast, kan je meteen naar de webshop gaan om het juiste toestel voor de richting te bestellen.
Via de knop 'studieaanbod' bovenaan deze pagina, kan je ook navigeren naar de richting waar de leerling in september zal starten. Hier vind je een rechtstreekse link naar de webshop voor het toestel dat geschikt is voor die richting.
Enkel de toestellen voor de eerstejaars worden op school geleverd, zodat we tijdens de eerste lesweek samen kunnen starten. Alle andere toestellen worden thuis geleverd. Reserveer daarom jouw toestel voor 15 juli, om zeker te zijn dat we samen van start kunnen gaan!
Vragen over ons laptopproject, de service of de bestelprocedure? Neem eens een kijkje in ons document 'FAQ' met enkele veelgestelde vragen en hun antwoorden!
Voor alle administratieve of financiële vragen kan je zeker ook rechtstreeks bij The Rent Company terecht via help@rentcompany.be of 02 588 96 40.